Jsem v pro mě neznámém městě a spoj domů mi jede až za hodinu. Tak co budu dělat? Rozhlédnu se po místním nákupáku!

A co nevidím. Obchod se značkou, kterou doposud neznám. Tam bych se mohl podívat. Vstupuji dovnitř.

Jen, co jsem uvnitř, tak už to začíná. Hrne se ke mně prodavačka a hned hlásí: „Dobrý den, kartičku máte, bodíky sbíráte?“

„Promíňte, já se ale chci jenom rozhlédnout…“ odvětím.

„Ale když se zaregistrujete do našeho věrnostního klubu, tak získáte všelijaké výhody!“ útočí prodavačka dál.

„Nechci, díky. Chci se tu jenom rozhlédnout.“ zoufale se snažím prodavačce vyhnout.

„To mi ale musíte potvrdit, že souhlasíte s tím, že vás tu natáčí kamery. Je to kvůli zvyšování kvality služeb zákazníkům.

„Jo, třeba…“ bručím už pod vousy.

„A co třeba náš nový Xtreminator 2000?“ Nenechá se prodavačka odbýt: „Když jej koupíte spolu s Zubratinem 500, tak vám jej zcela zdarma zabalíme a pošleme až k vám domů! Stačí jenom vyplnit tento formulář!“ Mává mi cárem papíru před očima.

Uchyluju se k nouzovému řešení. Vytahuju mobil z kapsy a říkám prodavačce: „Promiňte, to je moje žena. Musím to vzít.“ Přikládám telefon k uchu a rázuji si to ven z obchodu.

„NEODCHÁZEJTE! KDYŽ ZŮSTANETE, DOSTANETE 10% SLEVU!“ Ryčí za mnou prodavačka. Přidávám do kroku a mizím.

Připadá vám daná příhoda poněkud přitažená za vlasy? A co kdybyste si „neznámý obchod“ prohodili za vaše webové stránky? Jak moc mě budou obtěžovat? 

Nechte mě rozhlédnout, prosím

U mnoha stránek mám přesně podobný pocit, jaký jsem popsal výše. Jen jak přijdu, tak mi do obličeje vyskočí formulář „Přihlašte se k odběru novinek!“ a hned po něm následuje potvrzení GDPR cookies. Ideálně opět na celou obrazovku. Jen, co někam kliknu, vyskočí na mě akce na nějaký produkt. A pokud odjedu myší směrem pryč, k zavření aktuální stránky, tak mi do očí skáče poslední formulář.

IDEÁLNĚ NAPSANÝ CELÝMI VELKÝMI PÍSMENY, PROTOŽE SI JEJ JINAK ASI NEMÁM MOŽNOST VŠIMNOUT.

A samozřejmě se občas vyskytnou takoví tvůrci webových stránek, kteří jsou přesvědčení o tom, že jim nikdo dané formuláře nevyplňuje jednoduše proto, že je nevidí. A tak přidávají výrazné barvy, blikání a nebo ideálně zvuky. Ano, to je přesně ten důvod, proč jsem vám formulář nevyplnil…

Budujte důvěru

 Rád vám formulář na odběr novinek vyplním. Obzvláště, pokud jste něčím zajímaví. Rád si stáhnu e-book zdarma, obzvláště pokud mě vaše téma zajímá. Chci se ale nejdřív na vašich stránkách rozhlédnout a v klidu zjistit, kdo vlastně jste, co děláte a čím jste zajímaví.

I vyskakovací formuláře budou na dané téma fungovat. Jenom mi je nedávejte hned pod nos a formulář mi ukažte až po určité chvíli, co jsem k vám na stránky zašel. Budu si vás tak vážit mnohem víc, než ostatních pouličních vyvolávačů, so stojí na všech rozích internetu…